Evaluatie A&O fonds Waterschappen

A&O fonds Waterschappen ontvangt van haar doelgroepen in de sector een ruime voldoende voor haar dienstverlening. Respondenten waarderen vooral de verbindende functie van het fonds, de vele actuele en passende thema’s die worden opgepakt, de samenwerking die het fonds teweegbrengt en de deskundigheid van de dienstverlening. Dat blijkt uit een onlangs uitgevoerd evaluatieonderzoek.

De uitvoering van het onderzoek vond plaats in het najaar van 2024. Met het onderzoek wilde het fonds meer inzicht krijgen in de bekendheid, het gebruik en de beoordeling van diensten van A&O fonds Waterschappen. Daarnaast diende het onderzoek om een beeld te krijgen bij de wensen voor de toekomst die er bij doelgroepen van het fonds leven. Aan het onderzoek namen 134 personen deel uit de drie voornaamste doelgroepen van het fonds: HR-professionals, arbo/kam-professionals en OR/GO-leden.

Informatievoorziening

HR-professionals en Arbo/KAM-professionals hebben over het algemeen goed zicht op de dienstverlening van het fonds, dit is minder het geval onder OR/GO-leden. Om zicht te houden op de dienstverlening wordt vooral gebruik gemaakt van de mails van het fonds, de digitale nieuwsbrief, de bijeenkomsten en de website. Gemiddeld gezien zijn de respondenten zeer tevreden over de totale informatievoorziening van A&O fonds Waterschappen.

Gebruik en ervaring aanbod

Van alle verschillende diensten van het fonds zijn de bijeenkomsten het best bekend en ook het meest positief beoordeeld door de respondenten. De informatiedocumenten, zoals arbocatlogi, zijn vooral onder Arbo/KAM-professionals populair, de onderzoeksgegevens, zoals het HR-dashboard juist onder HR-professionals. Over het geheel gezien zijn OR/GO-leden minder bekend met alle diensten.

Overall beoordeling en meerwaarde

De activiteiten van het fonds sluiten vooral goed aan bij de persoonlijke behoeften van HR-professionals en Arbo/KAM-professionals. De meerderheid van alle doelgroepen ziet daarnaast een groot belang van het fonds voor de organisatie waar zij werken en haar medewerkers. Met name OR/GO-leden zien nog ruimte voor verbetering wat betreft de aansluiting van de dienstverlening op het fonds met de behoeften in de sector;

Alle doelgroepen geven de totale dienstverlening van A&O fonds Waterschappen gemiddeld gezien een ruime voldoende. Respondenten waarderen vooral de verbindende functie van het fonds, de vele actuele en passende thema’s die worden opgepakt, de samenwerking die het fonds teweegbrengt en de deskundigheid van de dienstverlening.

Respondenten zien voor het fonds vooral nog ruimte voor verbetering in het uitbreiden van de samenwerking in de sector, de overzichtelijkheid van de dienstverlening en de zichtbaarheid en profilering van A&O fonds Waterschappen naar haar doelgroepen.

Rapport Evaluatie A&O fonds Waterschappen

Scrol naar boven
Sluiten
Zoeken
Populaire zoektermen
Sluiten