Arbeidsmarktdag 2024 sector waterschappen

Op woensdag 6 november 2024 organiseert A&O fonds Waterschappen, in samenwerking met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, de Arbeidsmarktdag 2024 sector waterschappen. Hét evenement voor professionals op het gebied van arbeidsmarkt, arbeidsmarktcommunicatie en werving en selectie. Een dag vol inspiratie, kennisuitwisseling en gelegenheid tot netwerken.

Programma

Het programma bestaat uit twee plenaire presentaties, de keuze om twee inspirerende workshops te volgen en een tweetal activiteiten voor kennisuitwisseling met collega's in de sector.

Plenaire presentaties

Trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt
Aad van der Werf | Strategisch arbeidsmarktadviseur gemeente Rotterdam en zelfstandige MSE Advies & Strategie

Welke trends spelen er op de arbeidsmarkt en welke ontwikkelingen kunnen we verwachten voor de toekomst? Wat zijn specifieke trends voor recruitment en hoe speel je daarop in? Vanuit praktische en toepasbare modellen geeft Aad van der Werf inzicht in de korte en lange termijn scenario's op de arbeidsmarkt, met een praktische vertaling naar kansen en oplossingen.

Artificial Intelligence inzetten bij recruitment
Dorien Waasdorp | Zelfstandige DoorHR

Artificial Intelligente (AI) is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en ook in de recruitment- en HR-wereld neemt AI de overhand. Want met een flinke dosis technologische innovatie ben jij in staat om de meest geschikte kandidaten te vinden en aan te trekken voor jouw organisatie. Met behulp van AI kun je jouw wervingsstrategie verbeteren en jouw wervingsproces efficiënter en effectiever inrichten. Wie wil dat nou niet? Dorien Waasdorp neemt je mee in de verschillende mogelijkheden.

Workshops (keuze uit twee van de drie)

A. Social media en arbeidsmarktcommunicatie
Michelle Schroen & Remke Vloeimans | Zelfstandige Employer Marketing & Media Strateeg

In een 24-uurs economie waar je op ieder moment van elke dag terecht kunt voor een nieuwe baan, wordt solliciteren nog toegankelijker. Via social media kanalen vinden werkgevers en werknemers elkaar steeds vaker. Om bepaalde doelgroepen met succes te kunnen bereiken is het noodzakelijk om al je social media kanalen in te zetten. Maar hoe doe je dit? En hoe kun je achteraf meten of jouw inspanningen succesvol waren of waar je in de toekomst beter op kan bijsturen? Michelle Schroen en Remke Vloeimans geven je in hun workshop praktisch inzicht hoe je social media effectief kunt inzetten.

B. Referral recruitment als wervingsinstrument
Xavina Patrikios | The Referral Company

Voor veel organisaties is referral recruitment, het aanmoedigen van je eigen medewerkers om geschikte kandidaten voor openstaande functies aan te bevelen, een belangrijk wervingskanaal. Is dit bij jouw organisatie nog niet het geval? Met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral recruitment je meest succesvolle wervingsinstrument maken. Xavina Patrikios staat in haar workshop stil bij de kaders van referral recruitment, geeft je handvatten om zelf een referral programma op te zetten en presenteert inspirerende en succesvolle praktijkvoorbeelden.

C. Opstellen van een arbeidsmarktcommunicatieplan
Bianca Roelandschap | De Werkgeversarchitecten

De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Als organisatie wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan essentieel. In haar workshop staat Bianca Roelandschap stil bij hoe je de uitdagingen om de juiste medewerkers aan te trekken in kaart brengt en aan de hand van 14 stappen vertaalt in een praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan.

Kennisuitwisseling

Infomarkt: deel jouw successen met collega's

Wat zijn successen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en werving en selectie in jouw organisatie? Deel ze op de arbeidsmarktdag met je collega's van andere organisaties in de sector waterschappen. Op de infomarkt kan je jouw successen laten zien aan je collega's: campagnematerialen, websites, beleidsplannen, wervingsstrategieen etc.

Speeddaten

Welke prangende vraag/probleem heb jij rond arbeidsmarktcommunicatie of werving en selectie in jouw organisatie? Tijdens de speeddate wordt je drie keer 10 minuten gekoppeld aan een andere collega uit de sector voor het ontvangen van gratis advies!

Doelgroep

Doelgroep voor de bijeenkomst zijn alle medewerkers binnen de sector waterschappen die betrokken zijn bij beleid en uitvoering rond arbeidsmarkt, arbeidsmarktcommunicatie en werving en selectie. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Tijd en locatie

Op woensdag 6 november verwelkomen we je graag tussen 9.00 en 9.30 uur bij de Observant Stadhuisplein 7 in Amersfoort. Van 16.00 tot 16.45 uur sluiten we de dag af met een netwerkborrel.

Inschrijven voor deze bijeenkomst kan via onderstaand formulier.

Inschrijven

Scrol naar boven
Sluiten
Zoeken
Populaire zoektermen
Sluiten