Er is werk aan het water’ – nieuwe landelijke arbeidsmarktcampagne

Klimaatverandering, droogte en extreme neerslag zorgen voor grote uitdagingen in Nederland. Goed waterbeheer is daardoor urgenter dan ooit. Om dat werk te blijven doen, hebben de waterschappen en hun partners veel nieuwe mensen nodig. Daarom is maandag 3 november de landelijke arbeidsmarktcampagne ‘Er is werk aan het water’ gelanceerd.

De campagne is ontwikkeld door A&O fonds Waterschappen en de Vereniging werken voor waterschappen (Vwvw), in samenwerking met de Unie van Waterschappen (UvW). Ze laat zien hoe veelzijdig en belangrijk het werk van de waterschappen is – en hoeveel impact de mensen in de sector dagelijks hebben. Van waterzuivering en dijkbeheer tot natuurherstel en recreatiegebieden: de verhalen maken zichtbaar hoe medewerkers bijdragen aan een leefbaar en veilig Nederland.

“Het werk van onze collega’s blijft vaak onderbelicht. Met deze campagne zetten we het eindelijk zichtbaar en inspirerend op het podium,” zegt Vincent Hollander, campagnemanager van A&O fonds Waterschappen.

Uit onderzoek blijkt dat 72% van de doelgroep niet weet wat een waterschap precies doet. Tegelijkertijd werken duizenden professionals dagelijks aan schoon, veilig en voldoende water. De campagne brengt hun leefwereld letterlijk tot leven en geeft een stem aan de mensen achter het waterwerk.

De focus ligt op online zichtbaarheid: met video’s, socialmediacontent en storytelling wordt de diversiteit van het werk getoond en de maatschappelijke betekenis benadrukt.

Alle verhalen, video’s en uitingen zijn te vinden op www.waterschap-werk.nl. Bezoekers kunnen daar ontdekken welke organisaties in hun regio actief zijn en welke mogelijkheden er zijn om zelf aan het water te werken.

Scrol naar boven
Sluiten
Zoeken
Populaire zoektermen
Sluiten