Ik ben medewerker
Denk je na over een loopbaanswitch? Wil je weten welke functie je goed ligt en waar je blij van wordt in je werk? De online scan Talent Navigator van A&O fonds Waterschappen helpt je binnen 30 minuten om de juiste loopbaankeuzes te maken.
Wat is de Talent Navigator?
De Talent Navigator bestaat uit een aantal vragenlijsten die je achter een computer kunt invullen. De online scan geeft een beeld van je talenten en loopbaanmogelijkheden en laat zien hoe jij graag werkt. De Talent Navigator helpt bij het vinden van de juiste koers in je loopbaan.
Het invullen van de vragenlijsten duurt ongeveer 30 tot 45 minuten. Het is helemaal vrijwillig en eenmalig kosteloos voor alle medewerkers in de sector waterschappen. De vragen gaan over je persoonlijke eigenschappen, werkstijlen, drijfveren, voorkeursrollen, talenten, competenties en omgang met veranderingen. De resultaten van de scan zijn vertrouwelijk; alleen jij krijgt een rapport met de uitkomsten.
Bekijk de promotiefilm!
Wat kun je er mee?
De Talent Navigator geeft een onafhankelijk beeld van je persoonlijke eigenschappen en talenten. De scan maakt duidelijk waar je goed in bent, wat je minder ligt en waaruit je plezier haalt in je werk. Dat is belangrijk om te weten, zodat je kan werken aan je persoonlijke ontwikkeling en ook in de toekomst met plezier kunt blijven werken.
Het is aan jou wat je met de resultaten doet. Het invullen van de Talent Navigator is voor jezelf en betekent niet dat je van functie moet veranderen. Als je wilt, kun je de uitkomsten van de Talent Navigator bespreken in een loopbaangesprek, met een loopbaancoach of jouw leidinggevende. Daarnaast kan je de uitkomsten gebruiken voor het opstellen van een persoonlijk opleidingsplan.
Het is mogelijk om de Talent Navigator twee of meer keren in te vullen, daaraan zitten kosten verbonden. Aanvragen en/of informatie over de kosten ontvangen? Stuur een mail naar info@aenowaterschappen.nl.
Hoe werkt de Talent Navigator?
1. Inloggegevens opvragen
De Talent Navigator is te bereiken via onderstaande link. Na registratie ontvang je een e-mail met de inloggegevens voor een speciale, beveiligde website waar je de Talent Navigator kunt invullen. Zo kan alleen jij bij de resultaten en blijft je privacy gewaarborgd.
2. Vragen invullen
Je kunt de vragenlijsten op verschillende momenten invullen. Kies bij voorkeur een rustige plek om je goed te kunnen concentreren. Iedere computer met internetaansluiting is geschikt.
3. Rapportage downloaden
Na het invullen van de vragenlijsten, kun je gelijk een persoonlijk rapport downloaden met de resultaten op de verschillende onderdelen. Alleen jij krijgt dit rapport. Niemand anders kan dit rapport bekijken. Je krijgt daarin ook tips waarmee je zelf aan de slag kan gaan. Lees het rapport en de tips goed door. Zijn de resultaten herkenbaar, wat maken ze los, wat leren ze je?
4. Resultaten bespreken
De Talent Navigator levert meer op als je de uitkomsten bespreekt met iemand die de resultaten goed kan interpreteren, zoals een loopbaancoach of -adviseur, of HR-medewerker. Dat helpt om de resultaten beter te begrijpen. Je kan de resultaten ook gebruiken in gesprekken met je leidinggevende over jouw loopbaanontwikkeling en de besteding van het Persoonsgebonden basisbudget (PBB).
5. Aan de slag!
Met de resultaten van de Talent Navigator en de gesprekken hierover kun je zelf of met ondersteuning van anderen een plan van aanpak opstellen met concrete en realistische acties en doelen voor je loopbaanontwikkeling.
Hulp bij technische problemen
LTP is de beheerder van de Talent Navigator. Voor technische problemen bij het inloggen of invullen van de Talent Navigator kun je contact opnemen met de helpdesk van LTP via (020) 3050438 of online@ltp.nl De helpdesk is op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur.